Medlemmene er delt inn i tre kategorier:

• registrert healer MNHA - medlemmer med healingfaglig godkjenning, som gjennom sitt medlemskap kan være registrert i Alternativregisteret og kvalifisere for momsfritak.
  • healer MNHA - medlemmer under utdanning eller som ikke ennå tilfredsstiller kravene for healingfaglig godkjenning
  • medlem - støttemedlem

Du kan søke på medlemmer og behandlere ved å bruke søkefeltet til venstre. Du kan da søke på type behandling, behandlingssted, fylke, navn, tittel og kontaktinfo til behandler.

Alle medlemmer av NHA er forpliktet til å følge foreningens etiske retningslinjer.

Du kan også se hele medlemsoversikten med navn og en oversikt over hvem som sitter i styret.

Nordic Healing Association er en fagorganisasjon for healere

• Våre medlemmer er en del av et internasjonalt nettverk av healere som har følgt en strukturert utdanning- og utviklingsreise og som er seriøse og profesjonelle i utøvelsen av healing

• NHA har visjon for healing og helsefremmende arbeid som yrke på lik linje med andre yrkesgrupper

• NHA har medlemmer som har doumentert utdanning i det som Verdens Helseorganisasjon betegner som "Traditional and Complementary Medicine (TCM)" - tidligere og nå i mindre grad betegnet som "Complementary and Alternative Medicine (CAM)" Samtlige medlemmer har dokumentert fagkunnskap og praksis. Behandlingsmetodene kan være, men ikke begrense seg til: refleksologi, fotsoneterapi, blomstermedisin, hypnoterapi, urtemedisin, healingmassasje, massasje, aromaterapi, craniosacralterapi, biopati, naturopati, nevro lingvistisk psykologi, coaching, kanalisering, akupunktur, homeopati, kinesiologi, tankefeltterapi, emotional freedom techniques, rosenterapi, gestaltterapi, alexanderteknikken, yoga, pilates, qi gong, tai chi, melchizedek metode, reiki med mer. Alle behandlings- og terapiformer skaper et mangfold og en plattform for utveksling tverrfaglige erfaringer. Mange i nettverket har helsefaglig bakgrunn fra skolemedisin.

• Nordic Healing Association har eget Kvalitets- og Klageorgan som hjelper og støtter deg hvis du skulle trenge det

• Nordic Healing Association avholder regelmessige temakvelder og gratis kurs hvor du får mulighet til å lære mer og videreutvikle deg sammen med andre praktiserende healer

• Nordic Healing Association har regelmessig møter med internasjonale healing organisasjoner

• Tilgang til know how hos Doctor Healer Network, European Confederation of Healing Organisations (ECHO), og British Holistic Medical Association (BHMA)